خطاهای سئو برای بهبود رتبه

افزایش رتبه سایت در گوگل 26 روش بهبود رتبه سایت در گوگل

در دنیای امروزی که اول از همه برای موبایل استفاده می شود، داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل برای موفقیت در سئو بسیار مهم است. اگر سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد، می تواند بر رتبه شما تأثیر منفی بگذارد. برای تشخیص مشکلات موبایل پسند، می‌توانید از ابزار Google’s Mobile-Friendly Test برای مشاهده عملکرد سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کنید. اگر مشکلی پیدا کردید، ممکن است لازم باشد طراحی و طرح‌بندی سایت خود را به‌روزرسانی کنید تا پاسخگوتر و سازگارتر با موبایل باشد. به‌عنوان یک متخصص سئو، زمانی که شاهد کاهش رتبه‌بندی وب‌سایت خود هستید، ممکن است خسته‌کننده باشد.

اعتماد، معیاری برای سنجش دقت و قابلیت اطمینان یک صفحه وب، در کنار سایر عوامل یعنی تجربه و تخصص و اقتدار است. بسته به نوع مشکل نیز اطلاعاتی را در ستون‌های مختلف برای هر صفحه آسیب‌دیده می‌بینید. برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر نیز می‌توانید وارد بخش «Crawlability» شده و روی «View details» کلیک کنید. ربات‌ها با خواندن این فایل، بررسی می‌کند که آیا این URL مجوز خزیدن دارن یا خیر. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.

قبل از شروع، لازم است بدانید که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک فرآیند مداوم و پویاست. الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر و تکامل هستند، بنابراین استراتژی سئو شما نیز باید همگام با این تغییرات، به روز و پویا باشد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، باید به تحلیل قصد کاربران (Search Intent) بپردازید. ابزارهایی مانند Google Analytics و سایر ابزارهای تخصصی سئو می‌توانند در شناسایی عباراتی که رقابت کمتری دارند و محبوبیت بالایی دارند، بسیار مفید باشند. مهم‌ترین چیز اینه که محتوای خوبی تولید کنیم که برای کاربران مفید باشه. وقتی محتوای ما برای کاربران جذاب باشه، گوگل هم متوجه میشه و سایت‌مون رو بالا می‌بره.

شناخت این دلایل به شما کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی را شناسایی و برطرف کرده و از افت بازدید و کاهش رتبه جلوگیری کنید. در این چک لیست، به 10 دلایل اصلی افت رتبه سایت مانند مسائل فنی، مشکلات محتوا و حملات امنیتی اشاره خواهیم کرد تا با بررسی هر مورد، بهبود عملکرد سایت خود را تضمین کنید. در این مقاله، یک چک‌لیست کامل و حرفه‌ای برای سئو ارائه دادیم که شامل 41 نکته ضروری بود. رعایت این نکات بهت کمک می‌کنه تا سایتت رو هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی بهبود بدی و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنی. به یاد داشته باش که برای موفقیت در سئو، باید روی تمام جنبه‌های سئو، از تحقیق کلمات کلیدی و سئوی فنی گرفته تا بهینه‌سازی محتوای داخلی و لینک‌سازی خارجی کار کنی.

می توانید از بخش “سوالات مرتبط” در نتایج جستجوی گوگل یا ابزارهایی مانند Answer the Public برای یافتن سوالات رایج استفاده کنید. کسب رتبه اول در گوگل برای همه کلمات کلیدی ممکن نیست و به شدت رقابتی است. با این حال، با پیروی از بهترین روش‌های سئو و تلاش مداوم، می‌توانید شانس خود را برای رسیدن به این هدف افزایش دهید. تنظیمات نادرست می‌تواند موجب کاهش رتبه سایت یا عدم ایندکس شدن صفحات مهم شود. بنابراین، پیش از اعمال تغییرات، حتماً از دانش کافی یا مشاوره تخصصی بهره بگیرید. اگر به‌سرعت دقیقاً همان چیزی را که کاربران به آن نیاز دارند، ارائه دهید، ممکن است سایت را ترک کنند.

یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبه وب‌سایت در گوگل، سرعت بارگذاری آن است. سرعت سایت، همانند ویترین فروشگاه، تأثیری مستقیم بر تجربه کاربری دارد. یک وب‌سایت کند می‌تواند نه تنها بازدیدکنندگان را از سایت شما دور کند، بلکه جایگاهتان در نتایج جستجو را نیز پایین بیاورد. افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو یکی از چالش‌های اصلی وبمستران و کسب‌وکارهای آنلاین است. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت با محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه باید به گونه‌ای بهینه‌سازی شود که در نتایج جستجوهای کاربران در بالاترین رتبه‌ها قرار گیرد.

پس در نظر داشته باشید محتوایی آماده کنید که در کنار جامع بودن، بسیار کاربردی باشد تا کاربر را در سایتتان نگه دارد. در مقاله “بروزرسانی پست‌های قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل” به اهمیت ویژه بروز رسانی محتوا پرداخته‌ایم. با مطالعه مقاله زیر می‎‌توانید اهمیت لینک‌‎های داخل وب‌سایتتان را به خوبی متوجه شوید. پس سعی کنید در این قسمت از جذاب‌ترین محتوا استفاده کنید تا کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر جذب سایت شما شود. وب سایتی که از درباره دانلود آهنگ فعالیت داره ولی از سایت های غیرمرتبط با موزیک لینک دریافت کنه علاوه بر اینکه هیچ تاثیری نداری گاهی اوقات ممکنه روی سئوی این وب سایت تاثیر منفی هم داشته باشه. با اجتناب از استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر، احتمال جریمه شدن توسط گوگل به طور کامل از بین می‌رود.

ممکنه به دلایل مختلفی مثل محتوای بی‌ارزش، لینک‌های خریداری شده یا داده‌های ساختاری نادرست باشه. بعد از اینکه مشکل رو شناسایی کردی، باید طبق دستورالعمل‌های گوگل مشکل رو برطرف کنی و درخواست بازبینی بدی تا سایتت دوباره به حالت عادی برگرده​. یکی از خطاهای شایع در سئو، عدم استفاده از ساختارهای سلسله‌مراتبی (مثل عناوین H1، H2، H3 و غیره) در محتوای وب‌سایت است. این ساختارهای سلسله‌مراتبی به بهتر دسته‌بندی محتوا و تاکید بر اهمیت بخش‌های مختلف صفحه کمک می‌کنند. این خطا معمولاً در مقالات، پست‌های وبلاگ و صفحات وب با محتوای طولانی رخ می‌دهد. پر واضح است که وجود محتوای بیشتر در یک صفحه به گوگل کمک می کند تا مفهوم آن را بهتر درک کند.

بانس ریت بالا معمولاً نشان‌دهنده این است که محتوای شما نتوانسته نیاز کاربران را برآورده کند. یکی از موثرترین روش‌ها در افزایش رتبه سایت، استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) است. این عبارات که شامل چند کلمه مشخص و دقیق هستند، معمولاً رقابت کمتری دارند و جستجوهای هدفمندتری را به همراه می‌آورند. اگر نمی‌دانید در وبلاگ یا وب‌سایت خود درباره چه بنویسید، می‌توانید از خوشه‌های موضوعی برای سازماندهی ایده‌هایتان استفاده کنید. خوشه‌های موضوعی، گروه‌هایی از ایده‌های مرتبط هستند که همگی در یک دسته قرار می‌گیرند. ایجاد خوشه‌های موضوعی به شما کمک می‌کند تا ایده‌های محتوایی را برای صفحات متعدد برنامه‌ریزی کنید.

برای بهره‌گیری از این تکنیک، کافی است از کلمات و عباراتی مرتبط و هم‌معنا با موضوع اصلی محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر محتوای سایت شما درباره «سفر به اروپا» است، می‌توانید از عباراتی مانند «گردشگری»، «رزرو هتل»، «بلیط هواپیما» و «جاذبه‌های گردشگری» استفاده کنید. این رویکرد به موتورهای جستجو کمک می‌کند که موضوع محتوای شما را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهند. در نتیجه، استفاده از LSI می‌تواند ترافیک ارگانیک سایت شما را افزایش داده و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود. چک لیست سئو وردپرس یک ارزیابی جامع از عملکرد و اثربخشی سئو وب‌سایت شما است که عناصر مختلفی مانند ساختار سایت، محتوا، سرعت بارگذاری، پاسخگویی موبایل و غیره را ارزیابی می‌کند. وجود کدهای اضافی در ساختار سایت، مانند مسیرهای پیچیده در نقشه، باعث کاهش سرعت و سردرگمی موتورهای جستجو می‌شود.

هدف اصلی استفاده از این تکنیک، افزایش رتبه‌بندی صفحه در موتورهای جستجو با تکرار زیاد کلمات کلیدی است. بااین‌حال، انجام بررسی‌های کوچک‌تر به‌صورت فصلی یا هر زمان که تغییرات قابل‌توجهی در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، مانند افزودن محتوای جدید، تغییر تم‌ها، یا تغییر ساختار سایت نیز مفید است. بررسی منظم به شما کمک می‌کند تا با بهترین شیوه‌های سئو و تغییرات الگوریتم به‌روز بمانید و اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در رتبه‌بندی‌های جستجو رقابتی باقی می‌ماند. به طور مشابه، توضیحات متا متن کوتاهی هستند که در زیر عنوان پست و URL در نتایج صفحه موتور جستجو ظاهر می‌شوند. با استفاده از AIOSEO می‌توانید متاتگ‌ها را به هر پست وبلاگ یا صفحه فرود اضافه کنید. به‌سادگی به سمت جعبه متا “AIOSEO Settings” در ویرایشگر وردپرس خود بروید و عنوان و توضیحات خود را اضافه کنید.

مورد بعدی که باید در چک لیست سئو وردپرس بررسی شود این است که آیا وب‌سایت شما برای موبایل واکنش‌گرا است یا خیر. گوگل به‌جای دسکتاپ از نسخه موبایل سایت شما برای نمایه‌سازی استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید رتبه خود را افزایش دهید، وب‌سایت شما باید برای موبایل آماده باشد. فیچر اسنیپت‌ها در بالای برخی نتایج جستجو، در موقعیتی به نام موقعیت صفر (Position Zero) ظاهر می‌شوند. این موقعیت شما را بالاتر از تمام صفحات دیگر قرار می‌دهد و می‌تواند به سایت شما کمک کند تا کلیک‌ها و ترافیک بیشتری به دست آورد.

به همین دلیل است که باید خودتان در ابتدا با تکنیک‌های لینک‌سازی طبیعی آشنا شوید و از این روش برای سرعت‌بخشی به روند ساخت بک لینک استفاده کنید. در این راستا می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند انتشار رپورتاژ آگهی، خرید بک ‌لینک (لینک‌های سایت واید)، لینک پرومکس (سرویس جدید تریبون)، بک‌لینک‌های کامنتی، انتشار پست مهمان و … استفاده کنید. رعایت استانداردهای کدنویسی یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در طراحی صفحات سایت باید در نظر گرفته شود. طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که هیچگونه باگ یا مشکلی در زیرساخت‌ها و کدهای HTML وجود نداشته باشد. کدنویسی ساده و بهینه در بازدهی و افزایش سرعت سایت تاثیر مستقیم دارد و با رعایت نکات زیر می توانید از بروز مشکلات، در عملکرد و سرعت سایت و کارکرد خزنده‌های گوگل جلوگیری کنید.

جریمه گوگل می‌تواند به کاهش رتبه سایت منجر شود یا حتی سایت را از نتایج جستجو حذف کند. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، فرآیندی است که هدف آن بهبود رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل است. این بهبود رتبه باید طبق اصول مناسب پیش رود تا باعث جذب ترافیک ارگانیک شود. اصول سئو شامل تولید محتوای باکیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، و ایجاد بک لینک است. یکی از راه های بهبود سئو سایت این است که مطمئن شوید وب سایت شما از نظر فنی سالم است.

هر وب‌سایت برای دیده شدن و جذب مخاطب بیشتر، نیازمند حضور در صفحات نخست نتایج جستجو است. اما فریب راهکارهای زودبازده و تقلبی را نخورید؛ چرا که موفقیت پایدار تنها با رعایت اصول سئو امکان‌پذیر است. سئو، همانند یک نقشه راه، شما را به سمت بهبود رتبه و افزایش بازدید هدایت می‌کند و تضمینی است برای رشد پایدار کسب‌وکارتان. در مقایسه با روش‌های سنتی تبلیغاتی مانند بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، بهبود رتبه سایت در گوگل بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین راهکارها برای رشد و توسعه کسب‌وکارهای آنلاین محسوب می‌شود. هدایت و ناوبری کلید تجربه کاربری است خزنده‌های موتور جستجو با ناوبری باکیفیت، می‌توانید کاربران را ترغیب به ماندن در وب‌سایت خود کنید که این امر در رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر مثبتی دارد.

همچنین لینک‌های موجود در هر صفحه را دنبال کرده و به صفحات دیگر نیز می‌روند. کلمات کلیدی مرتبط با محتوا باعث می‌شود محتوا در جستجوی کاربران در نتایج بالا قرار گیرد. با تحلیل دقیق سایت‌های رقبای خود، می‌توانید نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و با ارائه راه‌حل‌های بهتر، کاربران را به سمت خود جذب کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و دستیابی به رتبه‌های برتر نیازمند صبر و تلاش مستمر است. با پیروی از بهترین شیوه‌های سئو و به روز نگه داشتن دانش خود، می‌توانید به موفقیت پایدار در دنیای دیجیتال دست پیدا کنید. برای شناسایی بهترین فرصت‌های لینک‌سازی، می‌توانید از ابزارهایی نظیر Ahrefs استفاده کنید.

این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته می‌شه، اگه رفع نشن، می‌تونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. این چک‌لیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، می‌تونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی. توضیحات متا باید منحصربه‌فرد باشند و برای هر صفحه متفاوت تعریف شوند. نادرستی در تکرار توضیحات متا می‌تواند منجر به تعدادی مشکل سئویی شود. بهتر است تا حداکثر اندازه مجاز استفاده کنید تا عنوان شما در نتایج جستجو به طور کامل نمایش داده شود.

اما اگر چنین اشتباهی کرده اید و گوگل متوجه شده است؛ هر چه سریعتر محتوای خود را ویرایش کنید و محتوای یونیک بنویسید. Google Business Profile (همون Google My Business قدیمی) یکی از ابزارهای خیلی مهم برای کسب‌وکارهای محلیه. این ابزار بهت کمک می‌کنه که کسب‌وکارت توی نتایج محلی گوگل دیده بشه، به‌خصوص وقتی کاربرا از طریق نقشه‌های گوگل یا جستجوهای محلی به دنبال خدمات و محصولات می‌گردن. برای این کار از ابزارهایی مثل Ahrefs استفاده کن تا ببینی چه سایت‌هایی به چندین رقیب تو لینک دادن. بعد با اون سایت‌ها ارتباط بگیر و محتوایی ارائه بده که ارزش لینک دادن داشته باشه.

به طور منظم این معیارها را بررسی کنید تا استراتژی خود را بهینه سازی کرده و با الگوریتم های موتور جستجو سازگار شوید. بررسی جامع شامل ارزیابی عملکرد وب سایت، شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف و بررسی رقبا می باشد. در بررسی جامع خود همچنین کلمات کلیدی، بک لینک ها و جنبه های فنی مانند سرعت سایت و سازگاری با موبایل را نیز تحلیل نمایید. درک این اهداف بسیار مهم است زیرا انتخاب کلمات کلیدی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال، یک صفحه خدمات یا محصول در یک شرکت فناوری باید کلمات کلیدی تعاملی را هدف قرار دهد، در حالی که یک پست وبلاگ باید بر کلمات کلیدی اینفورمیشنال تمرکز کند. اگر قبل از نوشتن محتوا و بهینه‌سازی صفحات، کلمات کلیدی احتمالی را در گوگل جستجو کنید، می‌توانید هدف جستجوی کاربران را از روی نتایج مشخص کنید.

موتورهای جستجو مانند گوگل به لینک هایی که به سایت های معتبر و مرتبط اشاره می کنند، توجه ویژه ای دارند. وقتی شما به سایت های با اعتبار لینک می دهید، موتورهای جستجو این کار را به عنوان نشانه ای از پژوهش محور بودن و اعتبار محتوای شما در نظر می گیرند. سئوی فنی درباره عملکرد پشت صحنه وب سایت است تا موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان تجربه کاربری خوبی داشته باشند. تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (E-E-A-T) از اصول یک محتوای با کیفیت می باشد،E-E-A-T در واقع بر اساس دستورالعمل ارزیاب کیفیت جستجوی گوگل تنظیم شده است. این دستورالعمل به ما نشان می دهد که الگوریتم موتور جستجوی گوگل به دنبال چه معیارهایی برای رتبه بندی صفحات سایت است. حذف ریدایرکت‌های اضافه، صرفه‌جویی در بودجه خزش، بهینه‌سازی سرعت سایت، به‌روزرسانی نقشه سایت، طراحی ساختار مناسب وب‌سایت و حذف محتواهای تکراری.

گواهی SSL ارتباط بین مرورگر کاربر و سرور وب‌سایت شما را رمزگذاری می‌کند. شما می‌توانید ابزار تجزیه‌وتحلیل سئو را در نسخه رایگان AIOSEO دریافت کنید. هنگام نوشتن محتوای بلاگ برای مخاطبان خود، با دقت به وب‌سایت‌های دیگر (غیر از وب‌سایت خودتان) لینک دهید. از لینک‌ها برای پشتیبانی و ارتقای محتوای خود استفاده کنید، مثلاً با به اشتراک‌گذاری یک آمار از سایت مرجع میتواند مفید باشد. هنگام لینک‌دهی به سایت‌های خارجی، به یاد داشته باشید که وب‌سایت‌های معتبر و باکیفیت را انتخاب کنید. یکی دیگر از نکات مهم سئو برای افراد مبتدی؟ استفاده از کلمات کلیدی در هدینگ‌ها و محتوای شما.

هر دوی این ابزارها بهت اجازه می‌دن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی می‌گردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه. با در نظر گرفتن این فاکتورها و تجزیه و تحلیل کامل از استراتژی سئو و سایت خود می توانید علت افت رتبه سئو خود را شناسایی کرده و در جهت بهبود آن گام بردارید. این کلمات کلیدی باید با محتوا و تمرکز وب‌سایت شما همخوانی داشته باشند. در این مقاله، به بررسی عمیق‌تر شش خطای شایع در سئو می‌پردازیم که هر وب‌مستر و دیجیتال مارکتر باید به آنها توجه ویژه‌تری داشته باشد. این خطاها نه تنها می‌توانند منجر به از دست دادن ترافیک ارگانیک وب‌سایت شوند بلکه باعث تضعیف تاثیربخشی تلاش‌های سئو نیز می‌شوند.

این فایل، به ربات‌های خزنده اعلام می‌کند که کدام صفحات باید ایندکس شوند و کدام بخش‌ها باید نادیده گرفته شوند. با تنظیم دقیق این فایل، می‌توانید از مشکلاتی نظیر محتوای تکراری جلوگیری کنید و صفحات حساس یا غیرضروری را از دید موتورهای جستجو مخفی نگه دارید. همچنین، به کارگیری المان‌هایی نظیر فهرست‌های نقطه‌ای، تاکید بر کلمات کلیدی و استفاده محدود از رنگ‌ها، به سازماندهی بهتر محتوا و جلب توجه مخاطب کمک شایانی خواهد کرد. یک طراحی مینیمال و در عین حال جذاب، نه تنها به زیبایی وبسایت می‌افزاید، بلکه باعث می‌شود مخاطب زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و به بخش‌های مختلف آن مراجعه کند. به یاد داشته باشید که یک وبسایت با طراحی مناسب، نه تنها برای کاربران، بلکه برای موتورهای جستجو نیز جذاب‌تر خواهد بود.

یکی از عواملی که می‌تواند بر افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، نرخ پرش است. اگر کاربران به سرعت از سایت شما خارج شوند، ممکن است موتورهای جستجو تصور کنند که محتوای سایت شما کیفیت مناسبی ندارد. برای این کار، باید کلماتی که مخاطبان ممکن است در جستجوی خود استفاده کنند، شناسایی شوند و در محتوای سایت بهینه‌سازی شوند. داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنه تا محتوای سایتت رو بهتر بفهمن و اطلاعات مفیدتری به کاربران توی نتایج جستجو نشون بدن. به‌عنوان مثال، اگه یه صفحه محصول داری، می‌تونی با استفاده از داده‌های ساختاریافته، اطلاعاتی مثل قیمت، امتیاز و موجودی رو به گوگل نشون بدی.

برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید برای کاربر ارزش آفرین باشید، آن هم با کمک محتوایتان، همانطور که می‌دانید ده‌ها سایت در گوگل وجود دارند که دقیقا روی همان کلمه کلیدی مدنظر شما فعالیت می‌کنند. حال با خلق محتوای ارزش آفرین به گوگل دلیل می‌دهید که از میان آن همه سایت، شما را انتخاب کند. این افزونه یک ابزار تجزیه‌وتحلیل سئو را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد یک چک لیست کامل سئوی وب‌سایت را در داشبورد وردپرس خود انجام دهید. این سایت شما را رصد می‌کند و مسائل مهم را برجسته می‌کند، و سپس بینش‌های عملی ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را افزایش دهید. چک لیست سئو می‌تواند بینش‌های مهمی را نشان دهد که به صاحبان وب‌سایت و بازاریابان کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد استراتژی‌های سئوی خود بگیرند. انجام چک لیست سئو به صورت منظم برای حفظ و بهبود دید موتور جستجوی وب‌سایت، انطباق با تغییرات الگوریتم و جلوتر از رقبا ضروری است.

اضافه کن پیوندهای داخلی در سراسر سایت خود به صفحات مرتبط دیگر لینک دهید. برای تقویت موضوع صفحه، از کلمه کلیدی هدف صفحه فرود به عنوان متن لنگر استفاده کنید. از نظر تکنیک‌های سئو خارج از صفحه، کسب بک لینک‌ها شاید مهم‌ترین کار باشد. پیوندهای برگشتی منابع معتبر به گوگل اطلاع می‌دهند که سایت‌های دیگر به سایت شما اعتماد دارند. وقتی می‌خواهیم وبسایت‌مون توی گوگل بالا بیاد، نباید فقط به فکر خوشحال کردن گوگل باشیم. یعنی اینکه نباید فقط کلمات کلیدی رو تکرار کنیم تا گوگل فکر کنه سایت ما خوبه.

تو این مقاله یه چک‌لیست کامل و حرفه‌ای برای SEO آماده کردیم تا بتونی عملکرد سایتت رو بهبود بدی. فشرده سازی موجب کاهش حجم داده های منتقل شده به مرورگر کاربر می گردد. این مسئله بدین معنیست که هر دو نسخه سایت توسط کاربر قابل دسترس هستند و نسخه HTTP به نسخه HTTPS ریدایرکت نشده است. با استفاده از ابزارهای سئو مناسب می توانید به لیست کردن این گونه صفحات پرداخته و مشکلات آن ها را به شکل صحیح حل کنید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های افزایش CTR را برای‌تان شرح می‌دهیم. با استفاده از تکنیک‌های افزایش CTR، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، شاهد رشد کسب‌وکارتان باشید.

به همین دلیل، افزودن نقل قول‌ها و تحقیقات می‌تواند به ساخت سایت شما کمک کند. تمام این صفحات به‌طور طبیعی‌تر از یک پست وبلاگی معمولی، لینک‌ها را تشویق می‌کنند، زیرا برای سایت‌های دیگر آسان است که هنگام تأیید ادعاهای خود، به آن‌ها ارجاع داده و لینک ایجاد کنند. فشرده سازی تصاویر به معنای کاهش حجم فایل تصویر بر حسب بایت بدون افت کیفیت است. از آنجایی که فایل‌های کوچک‌تر سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، اطمینان حاصل می‌کنید که هر تصویر بدون تغییر خود تصویر، به سرعت نمایش داده می‌شود. گوگل برای سهولت مرور، پاسخ‌ها و نتایج جستجو را مستقیماً نمایش می‌دهد. گوگل سایت‌هایی که از این پروتکل استفاده می‌کنند را در رتبه بالاتری قرار می‌دهد.

استفاده از اسکیما باعث می‌شود وب‌سایت شما در نتایج جستجو جذاب‌تر به نظر برسد، کاربران بیشتری را جذب کند و نرخ بازگشت را کاهش دهد. تصاویر نقش مهمی در جذابیت بصری و تجربه کاربری وب‌سایت دارند، اما اگر بهینه نشوند، می‌توانند سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهند و به رتبه سایت آسیب برسانند. برای جلوگیری از این مشکل، بهینه‌سازی تصاویر از طریق کاهش حجم فایل‌ها، انتخاب فرمت مناسب و استفاده از تگ Alt بسیار مهم است. اگر از روش‌های سئو کلاه سیاه مانند خرید بیش از حد لینک spam و بی‌کیفیت برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید، ممکن است با هشدار بلاک از سوی گوگل مواجه شوید و صفحات پربازدیدتان را از دست بدهید. گوگل در بیشتر موارد تنها رتبه برخی صفحات را برای کلمات کلیدی مشخص کاهش می‌دهد و به ندرت کل دامنه سایت را پنالتی می‌کند.

در این تکنیک، یک کلمه یا عبارت خاص به‌طور غیرطبیعی و بی‌مورد در متن، عنوان‌ها، توضیحات متا یا سایر قسمت‌های سایت تکرار می‌شود. این تکرار می‌تواند در متنی که برای کاربران خوانا و مفید نیست، رخ دهد. پس از وارد کردن دامنه سایت در SEMrush، وارد بخش On-Page SEO Checker شوید تا مشکلات محتوای سایت را شناسایی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. برای اینکه بفهمید وب‌سایت شما تا چه حد برای موبایل مناسب است، می‌توانید از ابزار تست موبایل دوست گوگل استفاده کنید. به‌سادگی آدرس سایت خود را وارد کنید و روی دکمه “Test URL” کلیک کنید. برای انجام چک لیست سئو وب‌سایت وردپرسی خود، توصیه می‌کنیم از افزونه وردپرس All in One SEO (AIOSEO) استفاده کنید.

اما این بالا بردن رتبه گاهی آنقدر دشوار است که باید ماه‌ها برای آن تلاش کنیم. درحالی‌که داشتن نقشه سایت فوراً رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش نمی‌دهد، می‌تواند خزیدن بهتر وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو را تسهیل کند. به‌عنوان‌مثال، اگر در حال راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید هستید، نقشه سایت به گوگل یا بینگ کمک می‌کند تا به‌سرعت محتوای جدید را کشف کنند، به‌خصوص که ممکن است در ابتدا بک‌لینک‌های زیادی نداشته باشید. URLها یکی دیگر از نکات مهم سئو هستند که افراد مبتدی باید با آن آشنا باشند. یک URL کوتاه، توصیفی و سازمان‌یافته برای موتورهای جستجو و کاربران، مفید است. این نوع URL به خزنده‌های وب کمک می‌کند تا تصور بیشتری در مورد محتوای شما و ساختار سایتتان درک کنند.

پادکست‌ها به یکی از روش‌های محبوب برای انتقال اطلاعات تبدیل شده‌اند. با افزودن پادکست به محتوای سایت، می‌توانید بازدید بیشتری جذب کنید و به افزایش سئو سایت کمک کنید. لینک‌های خراب می‌توانند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو آسیب بزنند. ابزارهایی مانند Screaming Frog می‌توانند به شما در پیدا کردن و تعمیر لینک‌های خراب کمک کنند. در کل، سئو یک فرآیند طولانی‌مدت است و نیاز به تحلیل و بررسی مداوم دارد.

به همین دلیل، استراتژی سئوی شما به عنوان شخص مبتدی که پیرو اصول سئو است، باید محتوای بلند را در نظر بگیرد. اگر از گوگل به‌عنوان ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از پیشنهادات خود گوگل که در پایین نتایج جستجو ظاهر می‌شود، برای پیدا کردن کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید. یا از قابلیت تکمیل خودکار گوگل بهره ببرید تا کلمات کلیدی دیگری را کشف کنید. ایجاد پروفایل گوگل بیزینس به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات ضروری درباره شرکت خود را در اختیار گوگل و کاربران قرار دهید. ایجاد این حساب کاربری سریع و آسان است، بنابراین این کار را به یکی از اولین وظایف سئوی خود تبدیل کنید. اولین نکته در لیست نکات اصولی و مبتدی سئو این است که پروفایل کسب‌وکار خود را در گوگل (Google Business Profile) ثبت کنید.

این اصول شامل بخش‌های مختلفی مثل تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی و خارجی، ساختار وب‌سایت و موارد دیگر می‌شود. در نتیجه در کمترین زمان ممکن، به رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنید. به‌روزرسانی مداوم محتوای وب‌سایت یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای بهبود رتبه سایت در گوگل است. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console، می‌توانید کلمات کلیدی پرطرفدار را شناسایی کرده و محتوای خود را براساس آن‌ها بهینه کنید. این فرآیند به معنای به‌روزرسانی مطالب قدیمی یا تولید محتوای جدیدی است که به طور دقیق نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می‌کند. یک آدرس کوتاه، مرتبط و شامل کلمات کلیدی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند که موضوع صفحه را بهتر درک کنند.

وقتی کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را سرچ می‌کنید، بررسی کنید که آیا نتایج جستجو شامل Featured Snippet است یا خیر. اگر هست، آن را یادداشت کنید تا به یاد داشته باشید محتوای خود را برای آن اسنیپت بهینه کنید. LSI (Latent Semantic Indexing) Keywords کلمات و عباراتی هستند که از نظر معنایی با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند. استفاده از این کلمات به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه و موضوع محتوای شما را بهتر درک کنند. صفحات موبایل سریع (AMP) یک پروژه متن باز است که توسط گوگل پشتیبانی می شود و هدف آن ارائه محتوای وب سریع تر برای دستگاه های موبایل است. اگرچه استفاده از AMP الزامی نیست، اما می تواند سرعت بارگذاری صفحات موبایل را به طور قابل توجهی افزایش دهد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/